Inspiratie

Interview met Fiona Kuehne

Wie ben je, wat is je achtergrond en hoe zou je je relatie met Legal People omschrijven?

Mijn naam is Fiona Kühne-Roza. Ik ben 49 jaar, ruim 20 jaar getrouwd, moeder van 3 kinderen (18, 15 en 11) en mijn vrije uren breng ik (tegenwoordig vooral) door in het bos met onze honden of achter de pc – ooit hoop ik te worden ontdekt als schrijver…

Ik ben mijn carrière begonnen in de advocatuur bij De Brauw in Rotterdam. Na een detachering bij een cliënt besloot ik langer aan de andere kant van de tafel te willen zitten én op interim-basis zodat ik kennis kon maken met verschillende bedrijven. In de 14 jaar die volgden heb ik veel mooie opdrachten mogen doen bij interessante bedrijven. Uiteindelijk leidden die tot een gesprek en, vervolgens, een vast dienstverband bij Vopak.

Ik ben vrijwel vanaf het begin van mijn carrière als jurist bekend met en, af en aan, in contact met Legal People. Ontwikkeling is voor mij belangrijk en in dit kader ga ik wel eens in gesprek met Legal People om te kijken wat een geschikte volgende stap zou zijn en wat we daarin voor elkaar kunnen betekenen.

Wat was je overweging om na een aantal jaren als bedrijfsjurist (weer) als interimmer aan de slag te gaan?

Ik heb met ontzettend veel plezier bij Vopak gewerkt – een prachtig bedrijf dat mij de kans gaf betrokken te zijn bij interessante projecten. Na 6 jaar was ik echter toe aan verandering en zocht ik bovendien meer ruimte om mij te kunnen op richten op andere dingen. Zoals uit het vorenstaande blijkt was ik reeds eerder werkzaam als zelfstandige, dus dit was geen grote stap voor mij.

In februari van dit jaar ben jij via Legal People begonnen met een interim-opdracht bij Avantium. Hoe bevalt dit en welke rol heeft Covid19 daarin tot nu toe gespeeld?

Mijn opdracht bij Avantium is exact waarnaar ik op zoek was. Avantium is een toonaangevend technologie-ontwikkelingsbedrijf en koploper op het gebied van renewable chemistry. Ik begeleid daar een specifiek project – een scale-up van één van hun technologieën en ben bij alle mogelijke aspecten daarvan betrokken. Het is een inspirerend bedrijf: niet alleen qua doel maar ook qua werknemers – ze zijn divers, capabel en gedreven en dat zorgt voor een zeer prettige werkomgeving.

Vanwege Covid-19 ben ik sinds februari niet meer dan 3 weken op kantoor geweest – ik werk dus volledig vanuit huis. Dit brengt uiteraard de nodige uitdagingen met zich mee maar daar kampt iedereen mee. Kenmerkend voor een interimmer is zijn of haar aanpassingsvermogen, dus dat helpt.

Hoe blijf je, volgens jou, als interimmer relevant in tijden van Covid19?

Juist in deze tijden hebben bedrijven behoefte aan flexibiliteit. Als interimmer kun je aan die behoefte voldoen.

En tot slot: wat zou je nog mee willen geven aan andere interimmers?

Wees van toegevoegde waarde en niet bang aan te geven waar die eindigt – zo blijven interimmers relevant.