Interview Julia Visser, manager Interim Solutions

Maak kennis met Julia Visser, manager bij Interim Solutions. Sinds begin dit jaar is Julia onderdeel geworden van ons Interim-team. Ze heeft dagelijks contact met zowel onze interimmers als opdrachtgevers om de samenwerking tussen alle partijen zo goed mogelijk te laten verlopen.

Je werkt al vijf jaar bij Legal People, kan je wat meer vertellen over je achtergrond binnen het bedrijf?

Dat klopt inderdaad, de tijd vliegt! 5 jaar geleden kwam ik bij Legal People binnen als Executive Search Assistant, hiervoor heb ik een aantal jaar gewerkt als Executive Assistant van de General Manager bij een 5-sterren hotel in Amsterdam. Ik heb ook altijd een affiniteit gehad met HR/Recruitment en daardoor leek het een logische stap om aan de slag te gaan bij Legal People (en dat is ook zo gebleken!). Ondanks dat ik me de rol van assistant eigen had gemaakt en het in die rol naar mijn zin had, merkte ik dat ik graag verder wilde leren binnen Legal People en in het recruitment vak. Toen ben ik doorgegroeid naar de rol van Search Associate, een hele andere positie, maar hierin heb ik veel geleerd.

Hoe verschilt je huidige functie als manager van je vorige rol als search associate?

Ondanks dat je als search associate ook veel verantwoordelijkheid hebt, is de rol als interim manager zeker een stap verder. Het directe contact met de interimmer, schakelen tussen de verschillende opdrachten, het opvolgen en de nazorg, maken de functie dynamisch en uitdagend. Het is een functie die veel zelfstandigheid vereist, maar alsnog werk ik nauw samen met verschillende adviseurs en voornamelijk met mijn collega Marchien Maks.

Wat is de grootste uitdaging bij het runnen van de interim-praktijk?

Ik denk het snelle schakelen. Wanneer er een nieuwe opdracht binnen komt dan is het alle zeilen bijzetten en je volledige focussen. Omdat je ook met andere (lopende) opdrachten bezig bent, kan dit zeker een uitdaging zijn.

Waar krijg je de meeste energie van binnen je werk?

Toch ook snelle schakelen, maar van het opvolgen van de projecten en het contact met de interimmer krijg ik ook veel energie!

Wat is volgens jou de toegevoegde waarde van Interim Solutions?

Als tussenpersoon begeleiden wij het gehele proces, naast de selectie ook tijdens de uitvoering van de opdracht. Wij ontnemen daarin de druk van de opdrachtgever om snel een interimmer te vinden. Verder onderhouden wij de goede relatie met de opdrachtgever en de interimmer, door betrokken te blijven van begin tot eind.